در عرصه فرهنگ به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می کنم … هر چه می گذرد تجمع اصحاب حق را واجب تر و فوری تر احساس می کنم ... دستگاه‌های دولتی آغوش خود را به روی بچّه‌مسلمانها وجوانهای مؤمن و انقلابی وحزب اللّهی باز کنند ... مقام معظم رهبری
شنبه 30 دي 1396
3 جمادی‌الاول 1439 / 2018 January 20
به این مورد امتیاز دهید
(0 رای‌ها)
کربلائیان- رضاکریمی- دفتر طه با چند زیر مجموعه خود، فهرستی طولانی از خدمات و برنامه ها را در کارنامه دارد. در گفت و گویی که با عوامل اصلی این مجموعه داشتیم مروری بر فعالیتها صورت گرفت و برخی نقاط ابهام و انتقادات نیز مطرح شد. لازم به ذکر است که این نقدها به منظور روشنگری مطرح شده اند و می دانیم بر کسی نقد وارد است که بیشتر کار می کند: خدمات دفتر طه را مرور کنیم   اما افراد کم کار کمتر  نقد می شوند و به قول معروف دیکته نانوشته غلط ندارد. 20150103_164624 کربلائیان: فعالیتهای شما در قالب و عناوین مختلفی است ، لازم است این ساختار را تشریح کنید... محمد خیاط زنجانی: کانون ما متشکل از فعالین دانشجویی است که عمدتا در فضای دانشجویی کار می کنند و باهم هماهنگ هستند. این افراد دور هم جمع شده و دفتر خدماتی مشاوره ای طه را تشکیل دادند که به مروز این مجموعه گسترده شد. خیلی از بچه ها  با علایق خاصی اینجا می آمدند و پیشنهاد می دادند می خواهیم کاری را انجام دهیم که ظرفیتش در مجموعه ما نبود. پس تصمیم گرفتیم گروه های جدیدی را به عنوان زیر مجموعه دفتر تشکیل دهیم. از یک طرف می خواستیم علاقه بچه هایی که مراجعه کرده بودند هم حفظ بشود و از طرفی هم در سیستم مجموعه ما دخل و تصرفی صورت نگیرد. به تدریج واحدهای زیر مجموعه شکل گرفت و افزایش پیدا کرد هر بخشی هم یک مسئول پیدا کرد. اولین کار دفتر طه این بود که یک سری خدمات فرهنگی ارائه می داد و نمایندگی 3 تا از موسسات کشوری را گرفتیم که با دو مورد قطع فعالیت کردیم چون یک موسسه فعالیت نمی کرد و مدل کاری دیگری (مشاوره تحصیلی) درکرمانشاه جواب نمی داد و هرچقدر بازاریابی می کردیم فایده نداشت. اخذ نمایندگی موسسه کامپیوتری نور اما با مجموعه نور که ارتباط گرفتیم دیدیم مناسب است و آنها هم برای کار پیگیرهستند و هم ما ظرفیتش را داریم. که در واقع عمده کار دفتر طه و قوت اولیه ما شروع با موسسه نور بود کرمانشاه چند مورد نمایندگی داشت . ولی ما نماینده برتر شدیم. کربلائیان: نماینده برتر کشور عنوانی بود در تقدیر نامه نوشته شده بود؟ زنجانی: تقدیرنامه نبود، رتبه های برتر نمایندگی ها را در سراسر کشور به تهران دعوت کرده بودند در بین آنها ما در رتبه سوم بودیم. خانم ویسی: این نرم افزارها قالب متفاوتی دارد. به عنوان نمایندگی موسسه نور، دوره آموزشی ،آموزش نرم افزار نور برگزار کردیم مثلاً دوره ای در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه . چند وقت پیش برگزار کردیم ؛ برای طلاب حوزه علمیه و اساتید دانشگاه رازی که در کارگاه شرکت کرده بودند جالب بود که از این نرم افزار استفاده می کردند و قابلیتشان را نمی دانستند. این آموزش احتیاج به چندکارگاه 2 یا 3 ساعته دارد. بعضی از نرم افزار ها یه سری کتابچه دارند که راهنمای آنها درج نشده و بعضی ها از کاربرد این نرم افزار غافل هستند. کربلائیان: بار اول خودم که خبر این دوره راشنیدم تعجب کردم که چطور این نرم افزار احتیاج به آموزش دارد ! زنجانی: نرم افزار ها خیلی تخصصی هستند. وقتی واردش می شویم متوجه می شویم که چه امکاناتی دارد! این دوره در وزارت علوم برگزار گردید و خیلی برای بچه ها جالب بود که این نرم افزار اینقدر می تواند امکانات پژوهشی داشته باشد. مثل 2 نرم افزار فیش نگار که با امکانات کامل و زیادی به نرم افزار خودشان لینک شده است. یکی نرم افزار ویژه پایان نامه است که کاربر ابتدا مدل پایان نامه را تعریف می کند (مانند مدل پایان نامه دانشگاه رازی) برای اینکه چطور باید فهرست نویسی کند و بعد از ورود فیش ها خودش جاسازی می کند و پایان نامه را به تو تحویل می دهد. این نرم افزار به روزرسانی هم می شود. مرحله بعدی این است که در کل دانشگاه ها استان آموزش را بگذاریم . نسخه آزمایشی را هم در اینترنت گذاشتند. در دانشگاه رازی و دانشگاه علوم قرانی که برگزار کردیم استقبال خوبی کردند . مجموعه هایی دولتی میخواستند ما برای آنها دوره برگزار کنیم. تأسیس واحد IT و استفاده از سبک های جدید نرم افزاری در این مرحله به تدریج خدمات فرهنگی هم اضافه شد تا اینکه نمایندگی را به واحد IT تبدیل کردیم چون می خواستیم چند نرم افزار تولید خودمان داشته باشیم. تا به حال بیش از 10 مورد را برای مراکز دولتی و دانشگاه رازی ، شهرداری...تولید کردیم یک نمونه اش هم ملی بوده و بعضی هایش موضوعی بوده است. به همت آقای نجفی سبک جدیدی درست کردیم که با استفاده از امکاناتی که در پاورپوینت است اجرا می شود و ویژگی اش این است که در کوتاه ترین مدت تولید میشود و جالب این است که مخاطب در مواجهه متوجه نمیشود ظاهرش چیست؟ باور کردنی هم نیست! سبک دیگر در حوزه چندرسانه ای تولید بسته های آموزشی است مانند سیستم نرم افزاری که صوت را تطبیق داده و به فیلم تبدیل میکند. در این سبک، استاد با این نرم افزار درس میدهد و در عین حال صدایش ضبط میشود و بعد از جلسه فیلم رابه مخاطبان نمایش میدهد. نزدیک به 50 فیلم آموزشی برای مجموعه های مختلف تولید کردیم. محصولات فرهنگی حرفه ای تراز انقلاب اسلامی در استان نداشتیم زیر مجموعه بعدی که در مرحله بعد اضافه شد محصولات فرهنگی برای داخل استان بود چرا که دیدیم محصولات فرهنگی حرفه ای تراز انقلاب اسلامی در استان نیست. البته برخی مؤسسات بودند ولی صرفاً محصولات فرهنگی مذهبی را تولید می کند. لازم بود محصولاتی مطابق با سبک زندگی ایرانی اسلامی که ظاهر شیک دارد و میتواند مخاطب خودش را جذب کند را تولید کنیم. برای همین موضوع قرار شد محصولاتی که در استان نیستند را وارد کنیم. از اینجا فطرس را شروع کردیم؛ وانتی که فروشگاه محصولات فرهنگی بود. علاوه بر این، نمایشگاههای مختلف را برگزار کردیم. بیش از 7 مورد نمایشگاه گسترده مثل بوی ماه مهر . نمایشگاه پاییز، غرفه نمایشگاه جنب نماز جمعه بصورت هفتگی و... در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی امسال تحت عنوان سال آدینه می خواهیم کلیه نمازجمعه های استان را تحت پوشش قرار دهیم. در موردکتاب هم الان مجموعه «پاتوق کتاب» با ما هماهنگ است. بعد از اینکه دیدیم فضا مناسب است کار را ارتقا دادیم و فطرس2 ، که ماشین نیمه سنگین است، را شروع کردیم وفعلاً درگیر کارهایش هستیم... بنابریان در عرضه محصولات چند نمایندگی داریم، محصولات ایرانی اسلامی، نمایندگی تابلوهای تزئینی سلام و چند موسسه دیگر که در این حوزه کار می کنند، دو نمایندگی هم با موضوع حجاب داریم و خرده محصولات دیگه ای هم هستند ... می خواهیم ویترین محصولات فرهنگی در کرمانشاه باشیم نگاهمان براین است که نیاز کسی که میخواهد وسیله فرهنگی تهیه کند مثلا هدیه ای بخرد را برآورده کنیم. در دفتر اصلی عمده فروشی می کنیم و در جلسه ای با حضور برخی دیگر از مؤسسات تولیدکننده محصولات فرهنگی مصوب شد کلیه محصولات فرهنگی استان مشارکت داشته باشند. ما فقط نقش معرفی را داریم و به عنوان مرکز توزیع هستیم وقصدمان این است که ویترین محصولات فرهنگی در کرمانشاه باشیم یعنی هرکدام از واحدهای عرضه کننده محصولات فرهنگی اینجا بیایند و محصولاتشون را تهیه کنند. 20150103_164958 کربلائیان: محصولات شما در شهر توزیع شده ولی نقدهایی به آن وارد شده... اولین نقد این است که محصولاتی تولید می کنید که نمونه فاخرش در کشور وجود دارد مثل محصولاتی که در مورد مسئله ازدیاد جمعیت بود و قبلاً به صورت کتابی از آقای ولدی که در یکی دوسال منتشر شده، آیا دقت کردید ببینید که نسبت به مورد مشابه متفاوت باشد، مثلا کامل ترباشد یا بومی باشد؟ زنجانی: اینجوری نیست که مشابه داشته باشیم ؛ چند محصول را در ازدیاد نسل تولید کردیم که یکی تلخیصی از سه یا چهار کتاب است و برای کسی که حوصله کتاب های آقای ولدی را ندارد خوب است ، در این اثر همان حرفها و پاسخهایی که آنجا و جاهای دیگر است و در سایت ها زده اند را آوردیم. کربلائیان: یعنی خلاصه همه مطالب کتاب آقای ولدی (ایران جوان بمان) در کتاب شما هستند؟ زنجانی: بله، حرفی را شما در آنجا پیدا نمی کنید که در جامعه نخبگان خوب باشد و استدلالش قوی باشد و ما نیاورده باشیم. مطالب را در قالب پرسش و پاسخ آوردیم که خواندنش راحت باشد . جزوه ی دیگه ای هم داشتیم که برای حل مشکل گسستگی زیاد مباحث حوزه ازدیاد نسل تهیه شد. وقتی کسی می خواست به عنوان مبلغ حرفی بزند یا استاد دانشگاه جزوه ای را بخواند و سرکلاس نکته ای در مورد ازدیاد نسل بگوید یا بلکه با هدف حساس سازی... هرچه گشتیم کتابها مفصل بود و مباحث خیلی گسترده و ریز بودند بنابراین دیدیم که یک جزوه که مباحث نظری ازدیاد نسل در آن باشد نیست . پس از مجموع مطالبی که موجود بود گلچین کردیم و در یک بسته قرار دادیم که البته بعضی از محصولات ما هنوز بیرون نیامده . علاوه براینها کار تخصصی در حوزه ازدیاد نسل کردیم که به عنوان طرح ملی داریم می نویسیم. در این حوزه نرم افزارهایی تولید شد که دیدیم مطالب زیادی را در بخش ملی جمع کرده بودند ولی این محتوا دسته بندی نبود پراکنده بود یکدست نبودند و اغلاط وجود داشت یعنی قابل استفاده نبود و به کسی میدادی سردرگم می شد. برای این کار دوگروه مخاطب 1- مبلغین 2-نخبگان را جدا کردیم و در قالب یک نرم افزار قرار دادیم. اما محتوایی که داریم 95 درصد را جاهای دیگر دارند ما محتوا را دسته بندی کردیم. این کاری ویژه است چون می دانیم تا یک ماه گذاشته هیچ نرم افزاری در حوزه ازدیاد نسل درست نشده است. کربلائیان: پس نرم افزار ایران جوان؟ ایران جوان تازه بیرون آمده و چیزی بیشتر ازما ندارد ولی ما دسته بندی کردیم ومتناسب با مخاطب قرار دادیم. خیلی ها به نرم افزار قبلی مراجعه می کردند چیزی سر در نمی آوردند ولی ما  گروه بندی کردیم با اینکه تولید جدید نبود اما ویژگی اش این بود که دسته بندی داشت. 20150103_164756 حساس سازی نسبت به مقوله موسیقی کربلائیان: نقد دیگر این است که گاهی مطالب محصولات همدیگر را نقض می کردند مثلاً در لوح فشرده آوای دهل از یک طرف از رهبری نقل می شود که موسیقی شرایطی دارد ولی از طرف دیگر از آقای صمدی آملی کل موسیقی نفی می شود و همه اینها در حالی است که موسیقی در حال پخش است! و درواقع برخورد افراطی با موسیقی میشود، لطفا توضیح دهید . زنجانی : آوای دهل در بازه زمانی انجام شد که موسیقی در کرمانشاه خیلی باب شد ما گفتیم که کاری را انجامدهی تا افرادی که محقق هستند و نخبه هستند باید به نظرات مختلف در حوزه دینی دسترسی داشته باشند پس تصمیم گرفتیم هرچیزی که در حوزه موسیقی است را جمع کنیم و توزیع کنیم تا حساسیتی ایجاد کند. هدف دوم این بود که مخاطب ما نیاز به جست و جو نداشته باشد و حرفهای مختلف روبرویش باشند. اما باید تا حدودی متن هایی که به طور قاطع در موسیقی وجود دارد و چیزهایی که تحلیل گران در حوزه موسیقی به صورت مخالف و یا مفهومی کار کرده اند را می گفتیم. می دیدیم خیلی ها هنوز تکلیفشان در مورد موسیقی مشخص نشده است ، هدف از این مطلب انتقال اطلاعات به معنای خاص این بود که مخاطب حساس شود. نسبت به مجموعه های متولی موسیقی در استان مواضعی وجود داشت بهترین راه حل را این دیدیم یک آرشیوی از مطالب جمع شود اما روح حاکم بر مطالب نقد موسیقی است که در بررسی مفهوم موسیقی به صورت آزادنگرانه بحث کرده . ما میخواستیم که حساس سازی در درجه اول و درجه دوم مطالب موسیقی را بتوانیم مقداری در اختیار دیگران قرار بدهیم. تشکیل واحد تغذیه و سبک ایرانی اسلامی بخش بعد از فطرس گروه سبک زندگی ایرانی اسلامی «طرائف»است بخش بود . ابعادی از آن متوجه عرضه محصول می شد همین رو لازم داشتیم که کاری فکری ،اندیشه ای ،در حوزه محصولات سبک زندگی اسلامی انجام شود. همین موضوع را بایکی از دوستان در حوزه اطلاعات تغذیه اسلامی که علاقه مند و دارای تحصیلات تکمیلی در حوزه گیاه پزشکی بود مطرح کردیم. خودش هم علاقه مند بود که در این حوزه کار کند. بعد از چند جلسه بحث و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در این حوزه که یکی از ابعاد سبک زندگی و نقش کلیدی است واحد تحقیقاتی در تغذیه ایرانی اسلامی را شروع کنیم. که بعدازاین واحد تغذیه را گسترش کردیم و به «تغذیه و سبک ایرانی اسلامی» تبدیل شد. کاری که عمدتا انجام دادیم این بود که تمام حوزه های مطالعات در ازدیاد نسل را پیگیری کنیم که منجر شد به یک ایجادبسته نمایشگاهی. مجموعه آیات و روایاتی در این زمینه به صورت جزوه کلام بزرگان تهیه شد و در جزوات علمی نمودارهای حوزه ازدیاد نسل تهیه کردیم تا در قالب نمودار محتوا به راحتی در دسترس باشد. علاوه بر این، در جزوه مفهومی ما یک سری کار تخصصی هم کردیم و گفتیم مخاطبان چرا مشکل ازدیاد نسل دارند. فهمیدیم علاوه بر مواردی که طرف اقناع فکری نشده مشکل دیگری هم هست . مثلاً خانم ها مخصوصا از فرزندارشدن خودشان دوری می کنند و از مشکلات این مسئله (مانند مشکلات قبل از حاملگی، حین و بعدش) می ترسند با  مشکلاتی مواجه می شوند که باعث ترس می شود. تصمیم گرفتیم که یک سری بروشور ایجاد کنیم تا روش هایی را از طریق طب اسلامی به ما نشان بدهد. یا مثلاً یکی می خواهد همسرش را برای بچه دار شدن اقناع کند ، در این بسته دفترچه چگونگی اقناع کردن است. ما از مقالات و منابع دیگر این ها را در آوردیم که یک بسته شد. بحث دیگر «تغذیه» بود که به مسائل ناباروری مربوط می شود. در این بحث یک مجموعه 8 بروشوری تهیه شد. یکی از مباحث این موضوع مربوط است یه مباحثی که در دل این موضوع دیده شد که بچه سالم و فرزندان سالم چگونه پرورش بیابند مثلاً دیدیم هویج در مسائل ازدیاد نسل موثر است پس گشتیم ببینیم چه غذاهایی را با هویج میشود درست کرد بنابراین یک بسته اضافه کردیم برای مجموعه غذاهایی که می توان به ازدیاد نسل کمک کرد. نکته بعدی در بحث تغذیه یک سری دم نوش است که به جای چایی میخواستیم معرفی کنیم که روی حتی مشکلات خانوادگی تاثیر گذارند و باعث ایجاد آرامش در زندگی می شود و نکته دیگر چایی هایی مفید است مثل چای زنجبیل؛ در اینجا اشانتیون هایی درست کردیم و کارتی کنارش گذاشتیم تا مشتری ببرد و بخواند و استفاده کند و اگر خوب بود به عنوان نوشیدنی استفاده کند. این کار هم هدف ما را در نظر بگیرد در کنار این یک سری محصولات را خاص مثلا مجموعه طب را قرار دادیم به عنوان معرفی محصول در این کار باشد. آقای خیراندیش می گوید: بزرگترین مشکل در مورد کمبود نسل در ایران نامطلوب بودن تغذیه است . بر اساس این مشکل، تمام اطلاعاتی که در این زمینه است را پیدا کردیم و یک بروشور تولید کردیم. محصولات دیگری مثلاً با عنوان پیازدرمانی معرفی کردیم و بخش های دیگری در مورد معرفی میوه ها به صورت بنرهای «آیا میدانید ؟». و نیز پوستر با موضوعاتی از قبیل اینکه نقش «لوازم آرایش در ازدیاد نسل چیست؟». همه این موارد در کنار برخی هدایا در مجموع به عنوان یک بسته تهیه شد . 5 سال پیش در جلسه ای بودم و آنجا گفته شد بر اساس نظر سنجی نتیجه گرفتند کسانی که میدان مادر در تهران را دیدند به مادر شدن علاقه مند شدند و نیز نظرسنجی دیگری با این سوال که ببینیم پوستر با نام حس خوب مادری چقدر تاثیر دارد؟ نتیجه گرفته شد که در واقع القای حس قشنگ مادری القا می شد. در این خصوص بسته هدیه تهیه شد و هزار پوستر در سطح شهر نصب شد که در نمایشگاه حس خوب زندگی نیز نمایش داده شدند. در مرحله بعدی میخواهیم محصولات را به صورت بسته بندی شده سوپر مارکتی عرضه کنیم مثلاً بنویسیم «زنجبیل ... این خواص رادارد» و بسته اش را توزیع کنیم تا در سوپرمارکت محله خریداری شود. این کار در کل سطح کشور انجام شده و میخواهیم نمایندگی بگیریم. در مرحله دیگر به وزارت علوم پیشنهاد دادیم و مقدمات اولیه آن هم انجام شد که محصولی در مورد کاهش استرس امتحان تولید کنیم یعنی مواد غذایی مانند دم نوش ها را توصیه کنیم تا با خوردن آنها ناهنجاری هایی که دانشجوها در امتحان ها دارند را جلوگیری کنیم. این یک بسته است و و در کلیه دانشگاه های منطقه توزیع شود. مرکز تولید و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی بخش دیگر دفتر طه، مرکز تولید و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی "منهاج" است. مشکلی که وجود داشت هزینه زیاد نمایشگاه فرهنگی بود، به دلیل اینکه هرنمایشگاهی که برگزار می شود یک هفته حجم زیادی از پوسترها و بنرها تهیه می شود و بعد استفاده ای نمی شود. برای جلوگیری از این مشکل مجموعه های نمایشگاهی مختلف همراه با سازه های برپایی نمایشگاهی را تهیه کردیم. وقتی دانشگاهی میخواهد نمایشگاه بزند و 2 میلیون هزینه دارد ما 500 هزار تومان اجاره می گیریم و انجام دادیم. در این مدت با اینکه تبلیغاتی انجام نشده بود نزدیک 25 نمایشگاه برگزار شده که تعداد زیادی را خود ما برگزار کردیم و برخی دیگر در شهرستان هایی مانند اسلام آباد و هرسین... علاوه بر این، محصولات را به امانت می دهیم و می برند نمایشگاه را برگزار می کنند و برمی گردانند. هم برای ما از لحاظ مالی خوبه و هم نمایشگاه کامل می شود. قرار است کمک هایی بگیریم و در دستگاه های دولتی موسسات فرهنگی و مساجد و مجموعه هایی دیگر اطلاع رسانی کنیم سایت فانوس فرهنگ مشغول راه اندازی سایت فانوس فرهنگ برای تبلیغ و فروش هم هستیم در اول کار سایت، فروشگاه مجازی برای فروش سیار کتا ب درب منازل در نظر گرفتیم. فراخوان برنامه فرهنگی هم در سایت است.بخش دیگر آیین نامه تشکیل موسسات است.   کربلائیان: سایت مربوط به محصولات فرهنگی است؟ زنجانی: نه ، مشاوره های دیگر هم هست، مثلاً گاهی مخاطب سخنران میخواهد که ما معرفی میکنیم یا نمونه های دکور نمایشگاهی میخواهد راهنمایی می کنیم. فراخوان ها و آیین نامه ها همه را در دل سایت گذاشتیم که به صورت جامعی تبدیل می شود. علت راه اندازی این سایت پاسخ به مراجعات مکرر است: مثلا چه برنامه ای چه سخنرانی دعوت کنیم؟ حتی در مورد دکور میتوانند از این دکور و سازه استفاده کنند. برای این کار بالغ بر 150000 برنامه در سطح کشور را نگاه کردیم که چطور بوده ، عکسش، تصویرش که همه در اختیار ماست... ارتباط با نخبگان بخش دیگر دفتر طه بسته های فرهنگی است که برای نخبگان می فرستیم. در ارتباط با نخبگان در سطح کشور چند گروه به ما مراجعه کردند و پیشنهاد دادند شما نخبگان را دعوت کنید تا ما برای آنها حرف بزنیم و ما از این طرف که با نخبگان ارتباط نداشتیم تصمیم گرفتیم فرایند نخبگان را تعریف کنیم تا ارتباط از یک سویه به دو سویه سوق پیدا کند و اعتمادی بین نخبه و مجموعه ما ایجاد شود و بعد به او را برای برنامه ای دعوت کنیم. خدارا شکر کارش انجام شده و در مرحله ارتباط گیری هستیم. خیلی ها به بسته هایی که توزیع شده عکس العمل مثبت نشان دادند . اثر مثبتی از این کار گرفتیم و با همه مشکلاتی که داشتیم دیدیم که مخاطب چقدر تشنه است. بسته هایی که ارسال شده بعد از اینکه مشکلاتش را گفتند جمع میکنیم و برای تولید بسته ها استفاده میکنیم و ارتباط ما شکل میگیرد. کربلائیان: مجموعه شما چند نفر هستند؟ نیروی انسانی چند لایه دارد: 6 نفر در لایه اول و در لایه دوم و سوم نفراتی نیز هستند. این تعداد کم و زیاد می شوند. از فعالیت آموزشی استقبال نمی شود کربلائیان: کار مرکز آموزش بقیه الله به کجا رسید؟ استقبال نشد و کار را شروع نکردیم. به طور کلی در کرمانشاه کار آموزشی سخت است. البته آموزش های مهارتی مثل فوتوشاپ خیلی خوب جواب داد و الان دوگروه در خواست کردند که دوباره برگزار شود اما آموزش هایی مثل زوجین استقبال نشد. می خواهیم بخشی در مورد امام شناسی راه اندازی کنیم با عنوان شناختکده معرفت الامام که که کارهایش دارد انجام می شود ولی به مرحله نهایی نرسیده است. کربلائیان: نقد دیگر بر کار شما وجود اشتباهات قابل توجه در متن بسته ها و اغلاط املایی و تایپی ،یا بی دقتی در وجود محصولات غربی در نمایشگاه سبک زندگی اسلامی است؟ زنجانی: به این معنی نیست که دقت نشده، بعضی جاها نمی شود کنترل کرد مثلا در نمایشگاه 3 محصول مشکل داشتند؛ به یک بنده خدایی از بچه های مذهبی گفتیم یه بسته از محصولات رو می خواهیم هرچی داری میخواییم و بین اون ها به اشتباه دفتری بود که مثلا عکس یوگی داشت یا مثلا جامدادی که عکس میکی موس روش بود و اینها از ناحیه ما نبود. یا نمونه یه عکس بچه بود که تو کدو بود و یه نفر تو دفتر نظرات نوشته بود که نمایشگاه خوبه ولی این عکس جشن کدوی یهودیان است استفاده نکنید. این را اطلاع نداشتیم واقعا اتفاقاتی اینچنین افتاده بود و دور از دسترس ما بود. این موارد طبیعی هستند. به عنوان مثال در یک همایش سیستم صوتی خاطر چکه سقف سوراخ روی سیستم صوتی خراب شد. یا سیستم صوتی تا ده دقیقه در یک مراسم سوت کشیده. ولی یک بخشی اش هم ما مقصر بودیم مثل غلط املایی در یک جزوه که فکر می کردیم اصلاح شده ولی آن را برای چاپ فرستادیم.

ارسال نظر

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.